7 ADIMDA SAĞLIKLI VE UZUN YAŞAMIN SIRLARI

1. Aktif bir yaşam

  • Eski çağlardan beri, sağlam bir zihnin ancak sağlam bir vücutta bulunabileceği söyleniyor. Düzenli fiziksel aktivite ve sedanter yaşam tarzından uzak bir günlük rutin kas kütlesini, kilo dengesini, kemik sağlığını koruduğu gibi enfeksiyon ve hastalıklara karşı bağışıklık sistemini güçlendirmeye de yardımcı oluyor. 

    Tüm bunların yanı sıra aktif bir yaşam sürmenin beyin sağlığına etkileri de azımsanmayacak kadar fazla! Yaşlanmaya bağlı olarak zayıflayan beyin fonksiyonlarını, konsantrasyon gücünü ve çevreyi algılama kapasitesini iyileştiren fiziksel aktivite, beyindeki nöronların aktif vaziyette kalmasına destek sağlıyor. 

2. Bütünsel beslenme

  • “Ne yersek oyuz.” felsefesi artık hepimizin bildiği ve kabul ettiği bir gerçek. Sadece doymak için yemek, belki günü kurtarmaya yardımcı oluyor. Ancak uzun vadede sağlıksız yağlar içeren, besin değeri düşük, işlenmiş gıdalar tüketmek vücudu yorarak vitamin ve mineral eksikliğine bağlı olarak çeşitli hastalıkların ortaya çıkmasına neden olabiliyor.

    Uzun ve verimli bir yaşam için; vitamin ve mineral bakımından zengin sebze ve meyveler içeren bitki bazlı, sağlıklı tahıl ve tohumların yer aldığı, lifli, sindirim sisteminin çalışmasına yardımcı olan sağlıklı yağlar ağırlıklı, yeterli miktarda protein içeren besinler tüketmeye özen göstermek gerekiyor. 

3. Anlam bulma ve bağ kurma

  • Bazı araştırmalar (*) evli insanların bekar insanlara göre daha uzun süre yaşadıklarını ortaya koyuyor. Bu araştırmadan yola çıkarak bağ kurmanın, aidiyet duygusunun; sevgi, şefkat, birlik ve beraberlik duygularının insanı hayata karşı daha istekli hale getirdiğini söylemek mümkün. Ayrıca bağ kurma ve anlam arayışında bir hayat sürdürme, depresyonla savaşmayı kolaylaştırarak kalp hastalıkları riskini de azaltıyor

4. Yapay ışıktan uzak kalma

  • Geçmiş zamanlarda günümüzdeki kadar teknolojik alet bulunmadığı için insanlar bu kadar fazla mavi ekran ışığına maruz kalmıyordu. Şu an her birimizin elinde cep telefonu, telefonlar olmadığındaysa bilgisayarlar var. Sürekli olarak yapay ışığa ve radyasyona maruz kaldığımız bir çağda yaşıyoruz. Bu durum uzun vadede uyku kalitesinin bozulmasına, daha stresli hissetmeye, doyumsuzlaşmaya ve depresyona, sosyal medya gibi etkenler sebebiyle çeşitli psikolojik problemlere ve iletişim sorunlarına neden oluyor.

5. Daha az stres

  • Stresli olduğunuz zamanlarda “Ömrümden 10 yıl gitti!” cümlesini kurduğunuz oldu mu? Bu abartılı söylem aslında çok da gerçek dışı değil. Stresli bir yaşama sahip olmak gerçekten de ömrünüzden vakit çalıyor. Kalp hastalıkları, bağırsak problemleri, psikolojik rahatsızlıklar yaşamanıza neden olan stres sağlıklı bir yaşamın en büyük düşmanlarından bir tanesi.

    Uzun ve sağlıklı yaşamın sırları arasında stresi kontrol altına alabilmek yer alıyor.

6. Mindfulness ve şükran duygusu

  • Dolu dolu yaşamanın püf noktalarından biri de yaşanılan hayatın farkında olmak.  İnsanın kendisini sevmesi ve kendi bedenine, dış görünüşüne, zihnine, duygularına kalbini açması kişiye hiç kimsenin veremeyeceği bir yaşam motivasyonu  yardımcı oluyor.

7. Ölüm farkındalığı

  • 2020 wellness trendleri arasında da yerini alan ölüm farkındalığı, her anlamda sağlıklı bir yaşam için mutlaka benimsenmesi gereken görüşler arasında. Ölümü kabullenerek, şu an bu bedene ve yaşam hakkına sahipken onu iyi değerlendirmek gerektiğinin bilincinde olarak hem hayatta yapmak istediklerinizi ertelemekten vazgeçebilir hem de kendinize daha sağlıklı bir yaşam standardı tercih edebilirsiniz.