
ETKİLİ 5 SOSYAL MEDYA STRATEJİSİ
1- Hedefinizi belirleyin
Sosyal medyayı marka bilinirliği için mi yoksa satış için mi kullanacağınıza karar vermeniz gereklidir. Her ikisini de hedefliyorsanız bu stratejiye göre hedefleme yapmanız gerekmektedir. Sosyal medya stratejisi bu şekilde başlamalı.
2- Hedef kitlenizi belirleyin
Az önce belirttiğimiz sayılar itibari ile sosyal medyada milyonlarca kullanıcı mevcut. Markanız için öncelikli hedef kitlenizi yaş, cinsiyet, ilgili beğenmeler ( hashtags ) vs gibi birçok alanda kategorilendirebilirsiniz. Hedef kitlenizi iyi tanırsanız, üreteceğiniz içeriğin onları nasıl tetikleyeceğine dair stratejiler üretebilirsiniz. Hatta daha doğru bir analiz yapmak için çeşitli programlar kullanarak tam demografik bilgileri elde edebilirsiniz.
3- Rakiplerinizi derinlemesine inceleyin
Size rakip olan hesapları detaylı inceleyin ve üzerine ne koyabileceğinizi iyi belirleyin. Unutmayın sosyal medya sadece düzenli içerik üretmek için kullanılabilecek bir pazarlama enstrümanı değil.
4- Markanızın ses tonunu ve tasarım dilini belirleyin
Sosyal medya aşıcı ciddi olunması gereken bir mecra değildir. Markanızı bir insan gibi ele alın ve ona bir jargon yükleyin. Kullanıcılar ile daha samimi bir dil oluşturursanız onlardan daha fazla yorum ve beğeni alabilirsiniz. Aynı şekilde tasarımlarınız için bir tarz belirleyin ve değiştirmeyin.